Dok umjetna inteligencija sve više preuzima zadatke i mijenja način na koji radimo, jedno je sigurno – ništa ne može zamijeniti ljudski dodir. O tome koliko će u budućnosti biti važna emocionalna inteligencija (EQ) govorila je dr. sc. Mirna Koričan Lajtman, direktorica i predavačica na ZŠEM Poslovnoj akademiji, u razgovoru za Lider.
„Umjetna inteligencija (AI) sve više preuzima rutinske zadatke, a tržište rada prolazi kroz tektonske promjene mijenjajući smjer prema većoj vrijednosti ljudskih vještina.“
I dok se predviđa da će AI moći samostalno obavljati sve složenije zadatke, EQ ostaje ključna kompetencija za budućnost.
„Jedna ključna kompetencija u budućnosti koju umjetna inteligencija neće moći zamijeniti bit će emocionalna inteligencija.“

Pozivajući se na istraživanja World Economic Foruma i Bersinovo izvješće Superworker, ističe kako budućnost rada neće pripadati samo onima koji ovladaju tehnologijom, već i onima koji razvijaju interpersonalne vještine. Radnici koji uz AI njeguju emocionalnu inteligenciju imat će značajnu prednost – lakše će surađivati u timovima, donositi kvalitetnije odluke i uspješno navigirati kroz promjene koje donosi dinamično poslovno okruženje.
Kako se pripremiti za budućnost?

S obzirom na to da se tržište rada ubrzano mijenja, važno je kontinuirano ulagati u vlastite vještine
„Stručnjaci savjetuju kontinuirano učenje, kako AI i tehničkih vještina, tako i razvoj interpersonalnih vještina.“
Uz napredak umjetne inteligencije, važno je pronaći ravnotežu između korištenja tehnologije i jačanja ljudskih sposobnosti.
„Budućnost rada ovisit će o spajanju AI tehnologije i ljudske komponente, a radnik budućnosti bit će onaj koji se neće bojati koristiti AI i druge alate za napredak, uz istovremeno jačanje vještina koje nas čine ljudima.“ zaključuje.